11 Nisan 2019 Perşembe

2023 Eğitimde Vizyon Belgesi Semineri Notlarım

*Eğitim pedegojik olmalı ideolojik değil!

( O nasıl olacak bu da bir ideoloji değil mi? sb)

*Modernizm ve pozitivizm eleştirisi yapılıyor dünyadaki sorunların bu anlayışlardan kaynaklandı belirtiliyor.

(Sanki modernizm öncesi dünya güllük gülistanlıktı. Ayrıca sorunlar modernizm içinde kalınarak çözülemez mi? Sb)

*Egemen paradigmanın reddedilmesi ve yerine değerler eğitimi konulması.

(Egemen paradigma dediği Atatürkçü, laik, bilimsel eğitim. 2023 eğitimde vizyon belgesinde olduğu gibi sanki 1950'den beri karma bir eğitim sistemimiz yokmuş gibi. Değerler derken milli ve uluslararası değerlerin birleştirmesi kastediliyormuş.sb)

*İnsanlık yarı robotik noktaya gidiyor eleştirisi...

 Akıl ve kalbin birlikteliğinin vurgulanması!..( Soyut kavramlar üzerinden temellendirmeler yapılması vizyon belgesinden olumlu bir şey çıkmayacağının göstergesi...sb)

*İdealizm ve rasyonalizm sentezi...( Şapla şekerin harmanlanması gibi...sb)

*Öğretmenin öneminin vurgulanması: Şahsiyeti şahsiyet inşa eder.
*Başarıyı sınav başarısına endekslemenin yanlışlığı...

*Bir topluma yapılacak en büyük kötülük kendi kültüründen mahrum etmektir ve daha da kötüsü kendi kültürüne mahkum etmektir. (Retorik yapılıyor, ayrıca kendi kültüründen mahrum etmek derken cumhuriyet dönemi eleştirisi yapılıyor sb)

Sonuç...
Benim 2023 eğitimde vizyon belgesinden bir beklentim yok. Zaten eğitim sistemimizin bir ana felsefesi yoktu. Karma bir sistemimiz vardı. Bu belgede karma sistem retorik yapılarak farklı bir şey gibi sunulmaya çalışılmış.
Sb 8.4.2019

Hiç yorum yok:

Modern zamanların samimiyetsiz ilişkileri üzerine...

Her düşünceden, her görüşten çok sayıda arkadaşı olmak...Bana göre bu, köşeleri olmamak, demek olup şahsiyet yokluğunu gösterir.   Herkese m...